اگرچه در چند سال گذشته وبلاگ نويسان سايت هاي مختلف، تاحدودي به توليد محتوا در سئو سايت بي توجهي کرده اند، اما بايد دقت داشته باشيد که توليد محتوا از سال 2000 به بعد شکل و کاربرد متفاوتي پيدا کرده است. در زمان هاي قبل اين مورد، مردم مطالب شما را به طور مرتب مطالعه مي کردند تنها به اين دليل که مطالب سايتتان را دنبال مي کردند. کساني که پست هاي بسيار قديمي را در مجموعه مقاله هاي سايت خود نگه داشته و ذخيره مي کنند، به خوبي درستي نکته بالا را مي فهمند.
رفتار کاربران از سال 2000 به بعد تغييرات بسيار زيادي کرده است. در حالي که بعضي از مردم براي دسترسي به مطالب جديد سايت مورد علاقه شان، آن را در ليست ايميل هاي خود قرار مي دادند تا از انتشار نکات جديد مطلع شوند، بسياري ديگر از مردم ترجيح مي دادند تا از موتورهاي جستجو وصفحات نتايج آن ها استفاده کنند تا به محتواي مدنظر خود برسند. در نتيجه از آن زمان به بعد، عبارات و کلمات کليدي جايگاه و اهميت بسيار بالايي براي توليد محتوا وبلاگ نويسان مختلف پيدا کرده اند. بنابراين اکنون بهترين زمان براي شما است تا استراتژي توليد محتوا و کلمات کليدي خود را بهبود بخشيد.
نکاتي که در اين مقاله به بررسي آن ها مي پردازيم، بيشتر براي آن دسته از افرادي است که تازه شروع به توليد محتوا سايت و تحقيق کلمات کليدي کرده اند. اگرچه افرادي که مدت ها است در زمينه توليد محتوا فعاليت دارند و هميشه دچار مشکلاتي در اين زمينه مي شوند نيز مي توانند از نکات مهم اين مقاله در روند بروز رساني استراتژي هاي خود استفاده کنند.
کلمات کليدي به مجموعه عباراتي گفته مي شود که کاربران، آن ها را در موتورهاي جستجو تايپ مي کنند تا به مطالب مورد نياز خود برسند.
مردم از عبارات کليدي براي رسيدن به بسياري از نتايج استفاده مي کنند. چيزهايي مثل جستجو درباره يک فيلم، وضعيت آب و هوا يا پيدا کردن آدرس و تلفن رستوران مدنظرشان، جزو پر جستجوترين موارد هستند. در واقع هر جستجويي به اين منظور انجام مي شود تا پاسخ پرسشي را پيدا کند و هدف اصلي موتورهاي جستجو مثل گوگل اين است تا کاربران خود را در سريع ترين زمان به بهترين پاسخ ها برسانند.
نکته مهمي که از موارد بالا به دست مي آيد چيست؟ هدف شما به عنوان يک وبلاگ نويس بايد اين باشد که عباراتي که کاربران آن ها را جستجو مي کنند را به خوبي بشناسيد تا بتوانيد بهترين محتوا را براي رفع نياز آن ها توليد و منتشر کنيد.
مقاله هاي سايت هايي که بر اساس تحقيق کلمات کليدي ايجاد شده اند، با ديگر مقاله هاي وب سايت هاي ديگر تفاوت هاي زيادي دارند. در اين مورد، نويسنده اين مقاله هاي سعي مي کنند تا بر روي پاسخ يک پرسش مهم، متمرکز شوند.
در برخي از موارد که محتوا سايت بر اساس يک تجربه شخصي است يا قصد معرفي يک ايده جديد را دارد، قضيه متفاوت است. در هر دو مثالي که زده شد به دليل اينکه محتوا سايت پاسخ يک پرسش موجود را نمي دهد، کسي نيز براي دسترسي به آن محتوا در گوگل، جستجو نمي کند؛ بنابراين ترافيک سايت اين دسته از افراد، زياد نخواهد بود.
البته دقت داشته باشيد که نکته بالا به اين معني نيست که شما به هيچ وجه نبايد شرو عبه توليد يک ايده يا محتوا جديد کنيد؛ شما از روش هاي مختلفي مي توانيد به بازديد مورد نياز خود دست پيدا کنيد. اما چيزي که مهم مي باشد اين است که اين دسته از وب سايت ها ترافيک طبيعي مناسبي براي بلند مدت دريافت نخواهند کرد. بنابريت اگر مي خواهيد ترافيک زيادي داشته باشيد، بايد مطالب سايت خود را بر اساس دست آوردهاي تحقيق کلمات کليدي توليد کنيد.
براي دسترسي به عبارات کليدي مناسب، راه هاي بسيار زيادي وجود دارد. يکي از آن ها، استفاده از ابزارهاي مختلف است مثل Moz Keyword Explorer. با به کارگيري اين ابزار، دو راه براي پيدا کردن بهترين و بررسي بهترين کلمات کليدي وجود دارد. اولين راه اين است که کلمه مورد نظر خود را در قالب يک عبارت تايپ کنيد تا به کلمات کليدي مرتبط دست پيدا کنيد. دومين راه اين است که مي توانيد عبارات کليدي يک صفحه سايت را استخراج کنيد تا متوجه شويد که رقباي شما از چه عباراتي براي جذب کاربرد به سايت استفاده مي کنند. ويژگي بسيار عالي ديگر اين ابزار، مشاهده عبارات جستجو افراد، به صورت پرسش مي باشد.
اگر مراحل ذکر شده در بالا را به خوبي طي کنيد، اکنون شما تعداد بسيار زيادي کلمات و عبارات کليدي داريد. نکته مهم اين است که بدانيد از کدام يک از اين عبارات در متن محتوا سايت خود استفاده کنيد. با استفاده از نکات زير به راحتي مي توانيد در اين زمينه، واکنشي موفقيت آميز داشته باشيد.
شناخت کامل مخاطبينتان يکي از فاکتورهاي اصلي تحقيق کلمات کليدي است؛ چراکه اين مورد به شما کمک مي کند تا عبارتتان از يک رد شوند تا مهمترين، کاربردي ترين و مرتبط ترين آن ها براي توليد محتوا سايت شما باقي بمانند. اين يکي از مهمترني نکاتي است که در اکثر کلاس هاي معتبر آموزش توليد محتوا به آن اشاره مي شود.
اگر تا کنون فعاليتي در زمينه شناخت بهتر مخطبين سايتتان انجام نداده ايد، بهتر است که ايده آل ترين نوع کاربر را براي وب سايتتان در نظر بگيريد و بر اساس آن شروع به انتخاب کلمات کليدي کنيد. به عنوان مثال اگر محتوا سايت شما ورزشي است، بهتر است که کلماتي را انتخاي کنيد که براي علاقه مندان به ورزش باشد.
در اين زمينه مي توانيد که دقيق تر نيز عمل کنيد. به اين صورت که سن، علايش شخصي، نوع فرهنگ و موارد مهم ديگر را براي در نظر گرفتن بهترين مخاطب، به کار ببريد. شما هرچه بهتر و دقيق تر به اين موارد بپردازيد پروسه انتخاب کلمات کليدي نيز برايتان آسان تر مي شود.
براي راحتي کار، بهتر است که ليستي از سختي تمام عبارات کليدي که داريد درست کنيد تا در روند انتخاب کلمات کليدي، بهتر عمل کنيد. منظور از سختي عبارات کليدي يعني اينکه براي رسيدن محتواي سايت به رتبه هاي برتر نتايج جستجو گوگل براي کلمه کليدي مدنظر، چه ميزاني بايد تلاش کرده و بر روي سئو سايت کار کرد.
اگر در ابتداي مسير توليد محتوا سايت خود هستيد، پيشنهاد مي کنيم از آن دسته از کلمات کليدي استفاده کنيد که ميزان سخيت پاييني دارند. چراکه هنوز اعتبار سايت شما خيلي بالا نبوده و کسب رتبه هاي برتر نتايج جستجو براي شما کمي سخت خواهد بود.
با استفاده از اين نکته مي توانيد متوجه شويد که چه تعدادي از کاربران موتورهاي جستجو، ماهانه براي کلمه کليدي انتخابي شما در اينترنت جستجو مي کنند. اينکه تعداد افراد بيشتري براي عبارات شما در گوگل جستجو کنند، نکته بسيار خوبي است؛ اما بايد دقت داشته باشيد که کيفيت از کميت اهميت بيشتري دارد. در برخي از موارد شايد مجبور باشيد عباراتي را انتخاب کنيد که تعداد زيادي کاربر براي آن در اينترنت جستجو نمي کنند؛ چراکه نياز داريد تا اين کلمه کليدي ارتباط بيشتري با محتوا سايت شما داشته باشد.
در قديم، الگوريتم گوگل سخت گيري زيادي براي رتبه بندي هاي خود نمي کرد. اما اکنون شاهد هستيم که فاکتورهاي بسيار زيادي براي کسب رنک بهتر وجود دارد. در سال هاي ابتدايي شکل گيري الگوريتم گوگل، به اين صورت بود که براي بالا آمدن در صفحات نتايج جستجو گوگل، تنها با تکرار زياد کلمات کليدي در متن محتواي سايت خود، به راحتي مي توانستيد رتبه هاي برتر را از آن خود کنيد.
با توجه به اينکه هدف اصلي گوگل برطرف کردن نيازهاي کاربران خود مي باشد، با گذشت سال ها، اين موتور جستجو فاکتورهاي رتبه بندي سايت خود را به شدت بهبود داد تا بتواند به بهترين شکل رضايت کاربران را جلب کند. به اين صورت که ديگر اهميتي نداشت تا يک عبارت کليدي براي دفعات بسيار زيادي در متن محتوا سايت تکرار شده باشند، بلکه نکته مهمي که گوگل بع آن رسيد اين بود که يک محتواي ارزشمند، بايد بتواند پاسخ پرسش هاي مخاطبين خود را به خوبي بدهد.
در ادامه چند نکته مهم براي حل مسئه کاربرد کلمات کليدي در محتوا را براي شما ارائه مي دهيم:
در آخر پيشنهاد مي کنيم که اگر به خوبي در اين زمينه مطالعه کرده و اطلاعات مناسبي کسب کرده ايد، هرچه سريعتر شروع به کاربرد اين نکات در استراتژي توليد محتوا خود کرده و رنک خود در نتايج جستجو گوگل را به بهترين شکل بهبود بخشيد.
درباره این سایت