آيا شبکه هاي اجتماعي تاثيري بر روي سئو سايت شما دارند؟ آيا توييت، اشتراک گذاري و لايک هاي يک صفحه واقعا باعث مي شوند يک صفحه در نتايج موتور جستجو، قدرت بگيرد؟


تحقيقاتي زيادي در اين زمينه انجام شده است. مانند مطالعه انجام شده توسط HootSuite که بيان کرده است يک همبستگي بين اشتراک گذاري هاي شبکه هاي اجتماعي و رتبه بندي بالاتر وجود دارد. شايد شما خودتان هم متوجه اين موضوع شده باشيد: محتوايي که رتبه بندي خوبي در گوگل دريافت مي کند معمولا اشتراک گذاري ها، توييت هاي مجدد و لايک هاي زيادي دارد.


بيشتر متخصص ها با اين موضوع موافق هستند، اما رتبه بندي سايت به صورت مستقيم، تحت تاثير سيگنال هاي اجتماعي قرار ندارند (و يکي از متخصص هاي سابق گوگل با نام Matt Cutts هم چند سال پيش همين نظر را در اين زمينه مطرح کرده بود).


Google+ که زماني نشان گذاري اميد بخش Authorship را در خودش داشت، به زودي فعاليتش قطع خواهد شد. پس چه اتفاقي در حال رخداد است؟ چرا پست هايي که اشتراک زيادي به دست مي آورند معمول پست هايي هستند که رتبه بندي بالاتري هم به دست مي آورند؟


ارتباط شبکه هاي اجتماعي و سئو سايت


در حالي که اشتراک گذاري در شبکه هاي اجتماعي ممکن است با رتبه بندي بالاتر همبستگي داشته باشد، اما اين بدين معني نيست که اشتراک گذاري در رسانه هاي اجتماعي باعث رتبه بندي بهتر مي شود. اين نکته مهمي است که بايد در اکثر کلاس هاي آموزش سئو بيان شود.


يک محتواي شما ممکن است هزاران دفعه بر روي توييتر اشتراک گذاشته شود بدون اين که حتي در نتايج موتور جستجوي گوگل، نمايش داده شود.


به جاي آن، وقتي شبکه اجتماعي باعث تقويت رتبه بندي مي شود، در واقع اين شرايط ايجاد مي شود:



  • محتوايي که زياد اشتراک گذاري شود، زياد ديده مي شود.

  • محتوايي که بيشتر ديده شود احتمالا از وبسايت هاي ديگر هم لينک به دست مي آورد.

  • اين بک لينک هاي اضافي باعث مي شوند که رتبه بندي بهتري ايجاد شود.

  • اين رتبه بندي بهبود يافته باعث مي شود که فعاليت شبکه هاي اجتماعي نيز بيشتر شود.


همانطور که AJ Kohn مي گويد: “در واقع اين خود فعاليت هاي رسانه هاي اجتماعي نيستند که اهميت دارند، بلکه چيزي که در نتيجه اين فعاليت ها ايجاد مي شود مهم است”.


همچنين متخصصين بهينه سازي سايت در کلاس هاي آموزش سئو خود مي گويند که: “ما نبايد نگران اين باشيم که آيا لينک هاي ايجاد شده در بستر شبکه هاي اجتماعي هم ارزش لينک هاي به دست آمده از وب سايت هاي با کيفيت و معتبر هستند يا خير. به جاي آن، ما بايد به مزاياي رسانه هاي اجتماعي دقت کنيم که باعث مي شود که سيگنال هاي رتبه بندي که موتورهاي جستجو نسبت به آن اهميت مي دهند، تقويت شود.”


در مقالات آموزش سئو که در رابطه با Social Media هستند، به بررسي موضوعاتي مانند کسب لينک، هم نشري، هم رخدادي، اعتبار برند و CTR پرداخته است. اگر شما هم مي خواهيد به صورت دقيقتر تاثير شبکه هاي اجتماعي بر روي سئو را درک کنيد، بهتر است اين مقاله را مطالعه کنيد.


آموزش بازاريابي در شبکه هاي اجتماعي,آموزش بهينه سازي سايت,آموزش سئو


در هر صورت، در اين مقاله من ترجيح مي دهم که بر روي موارد خاص تمرکز داشته باشم: با استفاده از شبکه هاي اجتماعي شما به چه چيزي مي رسيد؟




  1. توليد محتوا ارزشمند براي جذب لينک




در صورتي که سايت شما محتواي بسيار کمي دارد و يا محتواي شما به صورت ضعيف و بدون جذابيت نوشته شده باشد، چرا بايد کسي بخواهد از لينک محتواي شما در سايت خودش استفاده کند؟


يکي از عوامل مقصر در اين زمينه، محتواي خود تبليغي مي باشد. صفحات استاندارد وب سايت ها که سرويس و يا محصولات شما را تبليغ مي کنند و اين که فقط در رابطه با شرکت شما به مخاطبين اطلاعات مي دهند. اين صفحات براي سئو سايت شما اهميت زيادي دارند اما احتمالا نمي توانند موفقيت زيادي در شبکه هاي اجتماعي به دست بياورند.


به جاي توليد کردن يک جور محتوا به صورت مکرر و در وبلاگ خودتان، بايد بر روي توليد محتوايي تمرکز داشته باشيد که آموزنده تر باشد و کمتر تبليغاتي باشد. شايد بتوانيد يک مقاله آموزشي ارائه دهيد تا خواننده ها بتوانند کاري را ياد بگيرند، مي توانيد مجموعه اي از نکات آموزشي را ارائه کنيد، يک اينفوگرافيک زيبا ارائه کنيد و يا چيزي را ارائه کنيد که افراد مايل باشند با ديگران به اشتراک بگذارند.


نيازي نيست که شما حتما زمان زيادي براي اين کار سپري کرده و يا حتما از مطالب خاص آموزش سئو استفاده کنيد (اگرچه اگر شما زمان کافي داريد، بهتر است براي خودتان يک استراتژي بازاريابي محتوايي کامل را مشخص کنيد). شما به سادگي مي توانيد چند پست وبلاگ کاملا عمقي داشته باشيد و يا اين که داده هاي جذاب و مفيد ارائه کنيد. در اين صورت اين فرصت را داريد که نه تنها در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک گذاشته شويد، بلکه لينک هاي مفيدي از سايت هاي قوي به دست خواهيد آورد.




  1. ايجاد لينک در شبکه اجتماعي تاثيري نخواهد داشت




اگر شما مي خواهيد به هدف سئو سايت، بر روي شبکه هاي اجتماعي لينک سازي کنيد، احتمالا کارتان موثر نخواهد بود.


بله سايت هايي مانند فيسبوک، توييتر، و لينکدين خودشان سايت هاي معتبري هستند؛ اما لينک هايي که از اين سايت ها از حساب هاي شخصي ايجاد مي شوند، خيلي لينک هاي معتبري نيستند.


نخست، بيشتر لينک ها از حساب هاي شخصي به صورت “no-followed” هستند اين يعني آن ها نمي توانند در موتورهاي جستجو تاثيري داشته باشند.


دوم اين که، از نقطه نظر موتورهاي جستجو، حتي در صورتي که آن ها بتوانند باعث انتقال اعتبار شوند، بيشتر از طرف کاربران شخصي مي باشد نه سايت شبکه اجتماعي (در نتيجه اگر کاربر فرد موثري نباشد، لينک ايجاد شده تاثير زيادي نخواهد داشت).


مهمترين نکته با توجه به دوره هاي آموزش سئو اين است که لينک هايي که در شبکه هاي اجتماعي ايجاد مي شوند معمولا در اخباري قرار مي گيرند که تنها چند دقيقه يا چند ساعت جذابيت و تاثير دارند؛ در نتيجه خيلي مانند لينک هاي موجود بر روي وبسايت، قابليت رويت بالايي ندارند.


به جاي تلاش براي ايجاد لينک بر روي شبکه هاي اجتماعي، شما بايد به دنبال روشي باشيد تا ديگران شما را دنبال کنند. اما منظور ما اين نيست که فقط سعي کنيد کميت افرادي که شما را دنبال مي کنند را افزايش دهيد.


آموزش سئو سايت,استراتژي شبکه هاي اجتماعي,بازاريابي شبکه هاي اجتماعي




  1. ايجاد طرفدار واقعي در شبکه هاي اجتماعي




داشتن طرفداران گسترده در شبکه هاي اجتماعي احتمالا ضرري به شما نمي زند، اما ممکن است آن قدر که شما انتظار داريد موثر نباشد.


به جاي تمرکز تنها بر روي کميت افرادي که شما را دنبال مي کنند، بهتر است به کيفيت طرفداران خودتان هم دقت داشته باشيد.


اگر تنها 100 نفر شما را دنبال کنند، از نظر سئو گاهي ممکن است اين 100 نفر بهتر از 10.000 نفر باشند زيرا شايد 5 فرد موثر در زمينه کاري شما در اين 100 نفر وجود داشته باشد که به صورت منظم، محتوا منتشر مي کنند.


براي اين که اين افراد شما را دنبال کنند، بهتر است که:



  • به منظور ايجاد لينک آن ها را تحت فشار قرار ندهيد: شما بايد زمان بگذاريد تا يک رابطه ايجاد کنيد و بايد اين رابطه را به صورت يک شراکت در نظر بگيريد که بيشتر به صورت يک مشارکت دو طرفه عمل مي کند.

  • محتواي آن ها را به اشتراک بگذاريد. شما نبايد بدون ارائه نظر، محتواي آن ها را ريتوييت کرده و يا اشتراک بگذاريد. بلکه بايد توييت خودتان را بنويسيد و در رابطه با کيفيت محتواي آن ها و علت اهميت آن، صحبت کنيد. اين موضوع باعث مي شود که تاثير بيشتري بر روي فرد موثر ايجاد شود.

  • با استفاده از لينک آن ها در پست هاي مهمان بر روي وبلاگ هاي بزرگ، سعي کنيد به آن ها در کسب لينک کمک کنيد. همانطور که Darren Rowse از ProBlogger مي گويد: “چند سال پيش، يک وبلاگ نويس که اصلا در رابطه با او نشنيده بودم، يک مقاله براي نشريات کسب و کارهاي بزرگ نوشت که باعث شد ترافيک بسيار زيادي براي من ايجاد شود. همين موضوع باعث شد که توجه من به آن ها جلب شود.”


اگر شما مي خواهيد از قدرت شبکه هاي اجتماعي استفاده کنيد تا به صورت غير مستقيم به سئو سايت خودتان کمک  کنيد، بايد تلاش کنيد محتواي ارزشمند و جذاب ايجاد کنيد، طرفداران صحيح در رسانه هاي اجتماعي به دست بياوريد و به طرفداران خودتان کمک کنيد ( بدون اين که انتظار خاصي از آن ها داشته باشيد.)


شما احتمالا خواهيد ديد که به صورت طبيعي بک لينک هاي خوبي به دست مي آوريد و محتوا و سايت شما به صورت کلي، رتبه بندي بهتري را دريافت خواهد کرد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروش انحصاری پروژه های شاخص منطقه یک تهران مدرسه Kelly صفحه ی رسمی آپدیت پنل های بیان مکشوف اقدام پژوهی Mark ایران تبلیغ ( Iran Tabligh ) طراحی سایت مهندسی عمران - ژئوتکنیک