بهينه سازي محتوا يکي از مهمترين بخش هاي سئو سايت به شمار مي رود که اگر با استفاده از استراتژي ها و تکنيک هاي مناسب انجام شود، مي تواند به کلي بر روند افزايش ترافيک و رنک سايت شما کمک کند. اگر صاحب يک کسب و کار اينترنتي بزرگ يا کوچک هستيد، قطعا مي دانيد که بازاريابي يکي از بخش هاي بسيار مهم در زمينه ارتقا کسب و کار شما است.
استفاده از تکنيک هاي مناسب و مفيد بازاريابي مي تواند مشتريان و کاربران بسيار زيادي را جذب سايت شما کرده و در نهايت شما به شکل بهتري قادر خواهيد بود تا خدمات خود را براي آن ها ارائه کنيد. توليد محتواهاي با ارزش نيز يکي از ارکان اساسي بازاريابي مي باشد و شما با ايجاد بهترين محتوا مي توانيد افراد زيادي را ترغيب کنيد تا به وب سايت شما وارد شده و از امکاناتي که در اختيار آن ها قرار مي دهيد، استفاده کنند.
حال نکته بسيار مهمي که وجود دارد اين است که شما پس اينکه محتواي سايت خود را توليد کرديد، بايد به خوبي آن را بهينه کنيد تا موتورهاي جستجو رتبه مناسبي براي آن در SERP ها در نظر بگيرند. در ادامه اين مقاله آموزش سئو، بهترين تکنيک هاي بهينه سازي محتوا سايت را براي شما ارائه کرده ايم تا با استفاده از آن ها بتوانيد رنک صفحات سايت خود را در صفحات نتايج جستجو، به بهترين شکل ممکن ارتقا دهيد.
اولين مسئله مهمي که بايد به خوبي آن را متوجه شويد، اين است که تفاوت بزرگي بين روند توليد محتوا و بهينه سازي محتواي سايت وجود دارد. هر کدام از آن ها دو مخاطب جداگانه دارند؛ يعني که محتوايي که شما در سايت خود توليد مي کنيد، افراد را هدف قرار مي دهد و اگر سبک نوشتاري مناسبي داشته باشد، مي تواند آن ها را وادار کند تا در سايت مورد نظر باقي بمانند. در مقابل، بهينه سازي محتواي سايت، علاوه بر اينکه در ذهن کاربران نيز تاثير دارد، اما بيشتر هدفش تحت تاثير قرار دادن موتورهاي جستجو مي باشد. خزنده هاي موتورهاي جستجو، صفحات سايت هاي مختلف را کراول مي کنند و با توجه به ميزان و چگونگي سئو آن ها، رنک مناسبي به آن ها مي دهند. البته شما بايد در روند کاري خود، توجه بالايي به هر دو مفهومي که گفته شد، داشته باشيد.
به طور کلي، بهينه سازي محتوا پروسه اي است که طي آن محتواي شما بر اساس اصول سئو بهينه شده و اطمينان حاصل مي شود که در فضاي اينترنت، بازديد مناسبي را از آن خود کنند. محتواهاي بهينه شده، ارزش و اعتبار بسيار بالاتري نسبت به ديگر محتواهاي موجود داشته و موتورهاي جستجو از جمله گوگل، نيز به اين قضيه اهميت مي دهند. سئو سايت شامل زير شاخه هاي بسيار زيادي است که بهينه سازي محتوا يکي از آن موارد مي باشد. در نتيجه شما بايد تمامي تکنيک هاي سئو سايت را بياموزيد و در کنار آن ها با بهينه کردن محتواي توليدي خود، رنک هاي برتر را از آن خود کنيد.
بهينه سازي محتوا آنطور که به نظر مي رسد براي شما سخت نخواهد بود؛ البته تنها در صورتي مي توانيد عملکرد خوبي داشته باشيد که از استراتژي هاي مفيد و کاربردي موجود در اين زمينه استفاده کنيد. حتي سايت هايي که معمولا رنک هاي مناسبي در SERP ها دارند، نيز اهميت زيادي به محتواي خود داده و از تکنيک هاي بهينه سازي محتواي سايت به خوبي در روند فعاليت هاي خود استفاده مي کنند. در ادامه، مي توانيد مهمترين کارهايي که در اين زمينه مي شود انجام داد را مشاهده کنيد:
درست که محتوا به تنهايي نمي تواند کارساز باشد، اما بخش بسيار مهمي از سئو را از آن خود کرده است و يک محتوايي ارزشمند مي تواند به صورت خودکار رتبه سئو وب سايت شما را ارتقا دهد. هنگامي که توليد محتواي خود را شروع کرديد، بايد اطمينان حاصل کنيد که ارتباط خوبي را کاربرانتان داشته باشد. منحصر به فرد بودن، منطبق با اهداف کسب و کار و متن نوشتاري جذاب از ديگر ويژگي هايي هستند که مي توانند ارزش محتواي سايت شما را به خوبي بالا ببرند.
نکته ديگر اين است که شما بايد هميشه محتواهاي جديد را به صورن منظم براي صفحات سايت خود توليد کنيد. موتورهاي جستجو معمولا رنک هاي بالايي به آن دسته از سايت هاي مي دهند که براي بروز رساني محتوا و توليد محتواهاي جديد اهميت بالايي در نظر مي گيرند. کاربران يک وب سايت هم بيشتر تمايل دارند تا با اطلاعاتي جديد و بروز روبرو شوند.
يکي از روش هاي مهم بهينه سازي محتواي سايت اين است که متن محتواهاي شما کوتاه نباشد. بعد از اينکه توانستيد محتواهاي طولاني ايجاد کنيد، بايد آن ها را با استفاده از تگ هاي heading سازماندهي کنيد. تگ عنوان يکي از بخش هاي مهم سئو سايت بوده و شما بايد تمرکز ويژه اي بر آن داشته باشيد.
نکته مهمي که در بيشتر دوره هاي آموزش سئو به آن پرداخته مي شود، اين است که عبارات کليدي صفحه سايت شما بايد در متن عنوان و زير عنوان ها به کار برده شوند. در اين صورت شما با يک تير، دو نشان را هدف قرار داده ايد.
با افزودن چند افزونه سئو، مي توانيد متن موجود را بهينه کنيد. تگ هاي عنوان، توضيحات متا، کلمات کليدي متا و URL ها، همگي فاکتورهاي خوبي براي جلب توجه مطالب شما براي موتورهاي جستجو هستند.
بر اساس آمارهاي به دست آمده، کاربران اهميت زيادي به تصاوير موجود در يک محتوا مي دهند و حتي در برخي موارد، جستجوهايشان را به تصاوير مرتبط اختصاص مي دهند. استفاده از تگ هاي alt، تگ هاي تصاوير (متن هايي که وقتي کاربر بر تصوير اسکرول مي کند، به نمايش در مي آيند)، بهينه بودن اندازه تصاوير موجود در محتواي سايت و بسياري از موارد مهم ديگر، از تکنيک هايي هستند که شما مي توانيد از آن ها در روند بهينه ساز محتواي سايت خود، استفاده کنيد.
همانند تصاوير و تگ هاي عنوان، ويدئوها هم نقش موثري در زمينه جذب کاربر دارند. اگر کسب و کار شما نمي تواند به صورت اختصاصي ويدئوهاي جذاب و کاربردي توليد کند، پلتفرم هاي بسيار زيادي وجود دارند که شما مي توانيد از آن ها براي پيدا کردن ويدئوهاي مرتبط به موضوع مورد نظر خود استفاده کنيد.
شايد باورش کمي سخت باشد، اما بيشتر خزنده هاي گوگل، متوجه اين قضيه مي شوند که شما اهميتي به کاربران سايت خود نداده و تنها براي اينکه بتوانيد رتبه هاي برتر را از موتورهاي جستجو، کسب کنيد، از تکنيک ها و روش هاي بهينه سازي محتواي سايت استفاده مي کنيد. هدف اصلي از روند توليد محتواي سايت شما بايد اين باشد که کاربرانتان به اطلاعاتي مفيد رسيده و پاسخ پرسش هاي خود را پيدا کرده باشند.
در نتيجه، متن محتواي شما علاوه بر اينکه براي کاربران نوشته شده است، بايد اصول سئو را نيز در خود جاي داده باشد. دقت داشته باشيد که اين دو مورد با هم رابطه مستقيم دارند و شما نمي توانيد تنها از يکي از آن ها براي کسب رتبه هاي برتر و جذب مخاطبان زياد استفاده کنيد. در برخي موارد ديده شده است که صاحبان وب سايت ها، متن محتواي خود را با کلمات کليدي مورد نظرشان، اصطلاحا بمباران مي کنند. بايد بدانيد اين مسئله نه تنها به شما کمکي نخواهد کرد، بلکه ممکن است آسيب هاي اساسي به برند شما نيز وارد شود که در آينده نتوانيد آن ها را اصلاح کنيد.
درباره این سایت